Thursday, December 31, 2009

Salam Maal Hijrah, 1431 H.

Semoga hijrah baru yang diazamkan akan TERLAKSANA biarpun selangkah...
InsyaAllah... Selamat BerHijrah ~

Ya Allah...
Hanya kepadaMu aku pohonkan kekuatan diri,
Agar diri ini terus istiqamah dengan cintaMu yang hakiki...

Ya Allah...
Kau ujikan daku dengan pelbagai ujian dan rintangan,
yang kekadang terasa berat untukku pikul dan payahku telan,
Namun Kau tunjukkan aku jalan kebenaran,
Agar ku tahu erti kemanisan iman...

Ya Allah...
Hanya padaMu aku menyembah dan hanya padaMu aku pohonkan pertolongan,
Setelah keinsafan dan keimanan yang aku rasakan,
Aku pohonkan dariMu agar iman ini tidak dipalingkan,
Biarlah cinta duniawi hilang dari pandangan hati...
Kerana cinta kepadaMu itu yang hakiki...
Hijrahku... Semoga terus melangkah ke syurgaMu...
Amin2 ya Rabb...

No comments:

Post a Comment